Marka LEGO została nowym partnerem Igi Świątek. – Klocki LEGO towarzyszą mi od dzieciństwa, a budowanie kolejnych zestawów i potem rozbieranie ich i tworzenie konstrukcji na bazie wyobraźni pozostało moją pasją do dziś – mówi liderka światowego rankingu tenisistek, wybrana Sportowcem Roku 2023 w Plebiscycie “Przeglądu Sportowego” i od 9 stycznia nowa ambasadorka marki LEGO.
Zabawa odpowiedzią na trudny rok
Dla Igi Świątek 2024 rok będzie bardzo wymagający – lada dzień wyrusza na Australian Open, a w lipcu rozpocznie rywalizację na Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu. W ramach współpracy z marką LEGO, zestawy klocków będą jej towarzyszyć na każdym etapie podróży, aby pomiędzy intensywnymi rozgrywkami zawsze mogła znaleźć moment dla siebie oraz aby zadbała o spokój i skupienie. Budowanie zestawów LEGO pomaga Idze nie tylko jako forma relaksu, ale jest też ważnym treningiem logicznego myślenia oraz uważności.
– W tenisie trzeba umieć przewidywać następny ruch przeciwnika na kilka kroków do przodu i błyskawicznie reagować. Nierzadko zdarza się, że już w pierwszych minutach meczu muszę zrezygnować z przyjętej strategii i wymyślić zupełnie nową. Niezbędna jest do tego umiejętność skupienia, kreatywnego myślenia oraz wyobraźnia przestrzenna, które w dużym stopniu zawdzięczam m.in. godzinom spędzonym na budowaniu z klocków LEGO – dodaje Iga Świątek.
Zabawa pomaga się odprężyć i uspokoić
Jak wskazuje raport LEGO Play Well 2022, 87 procent dorosłych twierdzi, że to właśnie zabawa pomaga im się odprężyć i uspokoić.
– Iga jest inspiracją dla milionów ludzi na całym świecie i stanowi wzór do naśladowania dla dzieci, nastolatków, ale także dorosłych. Ze swoją niezłomną, sportową determinacją, połączoną z kreatywnością, otwartą głową i wrodzoną skromnością, Iga uosabia wartości marki LEGO, które od zawsze staramy się przekazać najmłodszym pokoleniom. To, co bardzo cenimy w podejściu Igi do budowania z klocków to fakt, że jest to nie tylko hobby, ale także ważny elementem ćwiczenia uważności, umiejętności niezbędnej przed ważnymi meczami. To szczególnie ważne dla młodych umysłów, które coraz częściej są przebodźcowane szkołą, zajęciami pozalekcyjnymi czy mediami społecznościowymi, pozostawiając im niewiele czasu na swobodną zabawę –komentuje Maciej Seliński, dyrektor generalny na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie w Grupie LEGO.
– Klocki LEGO towarzyszą mi od dzieciństwa, a budowanie kolejnych zestawów i potem rozbieranie ich i tworzenie konstrukcji na bazie wyobraźni pozostało moją pasją do dziś. Cenię sobie ten sposób spędzania czasu pomiędzy turniejami, ale też poszczególnymi meczami, za możliwość oderwania głowy od stresu i presji, jakie na mnie spoczywają – tłumaczy Iga Świątek i dodaje: – Cieszę się, że Grupa LEGO zaproponowała mi takie wyróżnienie, jak tytuł ambasadorki LEGO, ponieważ wierzę, że wspólnie będziemy mogli inspirować zarówno rodziców, jak i kolejne pokolenia budowniczych świata do rozbudzania swojego potencjału.