„Dzieciaki do rakiet” – edycja 2024 akcji Banku BNP Paribas. Dlaczego warto grać w tenisa? Pokażcie i wygrajcie!

Od 16 października trwa konkurs „Dzieciaki do rakiet” – edycja 2024 akcji Banku BNP Paribas. Grafika: materiały BNP Paribas

Na taką wiadomość czekało spore grono młodych pasjonatów tenisa: tej jesieni powróciła kolejna edycja ogólnopolskiej akcji Banku BNP Paribas „Dzieciaki do rakiet”. Od 16 października trwa związany z nią kreatywny konkurs!

Wyniki czterech dotychczasowych edycji akcji, promującej aktywność fizyczną i zachęcającej dzieci do gry w tenisa, wskazują, że jest ona nie tylko bardzo potrzebna, ale też znakomicie przyjmowana przez zainteresowanych małych sportowców i ich rodziny. Dość powiedzieć, że do tej pory dzięki niej udało się przekazać kilkudziesięciu klubom szkolnym sprzęt tenisowy, przeszkolić kadrę nauczycielską w szkołach, a co najważniejsze – przeprowadzić pokazowe lekcje tenisa dla ponad dziesięciorga tysięcy dzieci. Po takich właśnie lekcjach, szczególnie z udziałem ambasadorek akcji, znanych na całym świecie najlepszych polskich rakiet – Igi Świątek oraz Urszuli Radwańskiej, do klubów tenisowych zgłaszały się dzieci, deklarując, że chcą grać dalej – że tenis stał się dla nich pasją i pożądanym sposobem na spędzanie wolnego czasu oraz na realizację sportowych marzeń.

Akcja „Dzieciaki do rakiet” okazała się zatem dobrym impulsem do treningów dla młodych graczy marzących o grze tak doskonałej, jak w wykonaniu Igi i Urszuli, tym bardziej, że inicjatywa Banku BNP Paribas umożliwiła zorganizowanie treningów w czasie wakacyjnych wydarzeń tenisowych, prowadzonych przez doświadczonych trenerów.

Warto przypomnieć, że inicjatywa została zainaugurowana przez Bank BNP Paribas i współpracujący z nim Polski Związek Tenisowy w 2016 roku. Pomysł na start był prosty, a przez to przyciągnął uwagę i uznanie środowiska sportowego: oparł się na serii wydarzeń w scenerii dziesięciu miejskich rynków, w czasie których doświadczeni trenerzy i animatorzy uczyli dzieci grać w tenisa. Dla potrzeb akcji zbudowano specjalnie odpowiednie korty, na których łatwiej było im stawiać pierwsze kroki.

Zakopane 2019 i akcja “Dzieciaki do rakiet”. Fot. materiały BNP Paribas

Sukces tych pierwszych treningów na centralnych placach miast pociągnął za sobą w kolejnych edycjach organizowanie tenisowych stref animacji w miejscach  charakterystycznych dla rekreacji i wypoczynku, takich jak stacja górna Gubałówki w Zakopanem, plaża w Międzyzdrojach oraz w Krynicy Morskiej. Ziarno zostało zasiane i stąd był już tylko jeden krok do upowszechnienia zajęć w szkołach. W latach 2017-2019 Bank BNP Paribas przekazał placówkom edukacyjnym sprzęt do nauki gry w tenisa i organizował szkolenia dla nauczycieli. Co więcej, najlepsi młodzi zawodnicy mogli spotkać się w czasie czwartej edycji „Dzieciaków do rakiet” ze swoimi idolkami ze świata sportu, jak Iga Świątek czy Urszula Radwańska!

Akacja "Dzieciaki do rakiet" z 2019 roku w Krynicy Morskiej. Fot. materiały BNP Paribas
Akcja “Dzieciaki do rakiet” z 2019 roku w Krynicy Morskiej. Fot. materiały BNP Paribas

Tym bardziej wypada się cieszyć, że akcja, której ostatnia edycja odbyła się w 2019 roku, powraca na korty, i to już teraz, tej jesieni. Bank zaprasza szkółki i kluby tenisowe z całej Polski nie tylko do gry w tenisa, ale także do wzięcia udziału w kreatywnym konkursie wideo.

Konkurs nie jest trudny, ale wymaga kreatywności i szczerości. Mogą w nim wziąć udział  kluby i szkółki tenisowe dla dzieci i młodzieży o każdym stopniu zaawansowania, które podejmą się przygotowania filmowej kreatywnej odpowiedzi na pytanie „Dlaczego warto grać w tenisa?”.

A faktycznie dobrze jest zachęcić w tej formie do naśladowania innych miłośników sportu, gdyż inicjatorzy konkursu przygotowali bardzo atrakcyjną nagrodę dla zwycięzcy. W tym roku w ramach akcji „Dzieciaki do rakiet” można wygrać roczny zapas piłek tenisowych dla klubów, które zdobędą najwięcej głosów w głosowaniu ogólnym lub zostaną wyróżnione głosami jury konkursowego. Warto grać, chwalić się tym i przyciągać jak największą uwagę i głosy przyjaciół, bo szanse na nagrodę rosną wraz z coraz większą mobilizacją sympatyków klubów!

Szczegóły konkursu dostępne są na stronie www.dzieciakidorakiet.pl
Na zgłoszenia organizatorzy czekają od 16 października do 8 listopada. Listę zwycięzców poznamy w pierwszej połowie grudnia.

Partner akcji „Dzieciaki do rakiet” – Bank BNP Paribas – jest doświadczonym, międzynarodowym graczem na arenie nie tylko finansowej, ale i sportowej. Grupa BNP Paribas wspiera tenis od ponad pół wieku i jest największym na świecie sponsorem tenisa, angażując się m.in. w takie turnieje tenisowe na świecie jak paryski Roland Garros. Hasłem przewodnim, jakim posługuje się Grupa jest „We Are Tennis”, czyli „Tenis to my”. Wynika to z faktu, że Grupa uczestniczy w rozwoju tenisa jako dyscypliny sportowej na wszystkich poziomach, zarówno rozgrywek profesjonalnych, ale także juniorów i dzieci, wspiera kluby tenisowe oraz turnieje osób na wózkach. W ramach swoich działań realizuje także program stypendialny dla młodych tenisistów – „Młode Talenty BNP Paribas” oraz akcje charytatywne jak „Asy z serca”.

Udostępnij:

Facebook
Twitter

Podobne wiadomości