Rusza LOTTO SuperLIGA 2023, jedyna odbywająca się w tak wyjątkowym formacie zawodowa liga tenisa. Partnerem tytularnym rozgrywek jest marka LOTTO, której właścicielem jest Totalizator Sportowy. Natomiast 1. LIDZE (drugi poziom rozgrywek) patronuje marka forBET. Tegoroczny sezon przyniesie kilka nowinek i innowacji.
LOTTO SuperLIGA to innowacyjny projekt zawodowej ligi tenisa, której premierowa edycja wystartowała w 2022 roku, w 100. rocznicę powstania Polskiego Związku Tenisa. Kibice mogli obejrzeć zawodników i zawodniczki z szerokiej, światowej czołówki. W ramach rozgrywek LOTTO SuperLIGA na kortach pojawili się między innymi zajmujący 47. pozycję w światowym rankingu ATP, sensacja tegorocznego Australian Open, Czech Jiri Lehecka, czy 54. „rakieta świata” Fin Emil Ruusuvouri. Wśród kobiet z zagranicy największą gwiazdą była sklasyfikowana obecnie na 27. miejscu w rankingu WTA Chorwatka Petra Martic. Oczywiście w rozgrywkach występowały również największe gwiazdy polskiego tenisa ostatnich lat – Agnieszka i Ula Radwańskie, Łukasz Kubot, Jerzy Janowicz czy tegoroczny finalista gry podwójnej w Australian Open – Jan Zieliński. Do LOTTO SuperLIGA została zgłoszona 21. w rankingu WTA Magda Linette. Łącznie w rozgrywkach uczestniczyło ponad 100 profesjonalnych zawodników, z czego blisko 1/3 zaliczyła w zeszłym sezonie przynajmniej jeden występ w turnieju z cyklu Wielkiego Szlema.
Kalendarz sezonu 2023
W LOTTO SuperLIGA 2023 w sezonie zasadniczym zagra osiem zespołów: BKT Advantage Bielsko-Biała, CKT Grodzisk Mazowiecki, KT Kubala Ustroń, WKT Mera Warszawa, KS Górnik Bytom, PARK TENISOWY OLIMPIA Poznań, AZS TENIS Poznań oraz WKS GRUNWALD Poznań (awans z forBET 1 LIGA). Pierwsza kolejka sezonu zasadniczego odbędzie się 6-7 maja, natomiast ostatnia 12-13 sierpnia. Mecz barażowy o utrzymanie w najwyższej klasie rozgrywkowej zaplanowany jest na 3 września. Z kolei FINAL FOUR, gdzie cztery najlepsze zespoły z sezonu zasadniczego rozegrają turniej o tytuł i medale Drużynowych Mistrzostw Polski, odbędzie się w grudniu. Dokładny kalendarz gier poznamy 14 marca podczas oficjalnego losowania, które transmitowane będzie w Polsat Sport (Partner PZT i SuperLIGII).
– Jeśli angażuję się w jakiś projekt, to zawsze w stu procentach albo wcale. Pierwszy sezon rozgrywek LOTTO SuperLIGI to była niewiadoma. Trzeba było się liczyć że znacznym kosztami. Oczywiście cieszę się z wygranej i sukcesu, ale mecz o tytuł był bardzo zacięty. Stworzyliśmy młodą, perspektywiczną drużynę. Pięcioro naszych reprezentantów, którzy już zostali zakontraktowani, plasuje się w czołowej 60. rankingów ATP i WTA. W nowym sezonie nasi rywale nie będą mieli łatwo – podsumował Piotr Szczypka, prezes BKT Advantage Bielsko-Biała, triumfatora rozgrywek.
Dariusz Łukaszewski, prezes Polskiego Związku Tenisowego, a zarazem dyrektor KS Górnik Bytom, klubu, który uzyskał piątą pozycję w pierwszym sezonie rozgrywek, dodał: – Mieliśmy ambicje awansu do Final Four. Nie udało się, a zdecydowała o tym nieoczekiwana porażka z AZS Poznań. Wtedy coś się zacięło w zespole. Stawiamy na zdolną młodzież i walczymy o jak najwyższe miejsce w tegorocznej edycji LOTTO SuperLIGI. Chcemy zdobyć medal – podkreśla Dariusz Łukaszewski.
Partnerzy tytularni oraz medialni
Partnerem tytularnym rozgrywek SuperLIGI jest marka LOTTO, którego właścicielem jest Totalizator Sportowy. – Wspieranie polskiego sportu mamy wpisane w nasze DNA od 67 lat, dlatego decyzja o naszym zaangażowaniu w LOTTO SuperLIGA była oczywista. Zwłaszcza, że jest to najbardziej profesjonalna liga tenisa na świecie. Mamy nadzieję, że kolejne sezony przyniosą nie tylko dalszą profesjonalizację tenisa w Polsce, ale także wyłonią kolejne tenisowe talenty – mówi Aida Bella Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, Totalizator Sportowy Sp. z o.o.
Z kolei marka forBET będzie patronować zmaganiom 1. LIGI (drugi poziom rozgrywkowy). Ponadto honorowy patronat nad projektem drugi rok z rzędu objęło Ministerstwo Sportu i Turystyki.
O odpowiednią promocję rozgrywek zadbają partnerzy medialni. Polsat Sport, Przegląd Sportowy oraz Tenis Magazyn już drugi rok z rzędu będą wspierać komunikacyjnie LOTTO SuperLIGA. Do tego grona dołączył należący do koncernu Polska Press portal Sportowy24.pl oraz znana na całym świecie platforma społecznościowa Tik-Tok, której jednym z kluczowych fundamentów przyjętej niedawno globalnej strategii rozwoju jest promocja tenisa ziemnego.
– Zróżnicowane grono partnerów medialnych oddaje filozofię naszego działania. Chcemy promować rozgrywki LOTTO SuperLIGA w różnych grupach i środowiskach. Pozyskanie portalu Sportowy24.pl oraz szersza niż dotychczas współpraca komunikacyjna z klubami umożliwi nam integrację lokalnej społeczności wokół ich struktur. Natomiast za sprawą kooperacji z Tik-Tokiem otworzymy się na młodszych odbiorców, którzy preferują szybszy i bardziej dynamiczny przekaz – przekonuje Danuta Dmowska-Andrzejuk, prezes zarządu SuperLIGA S.A.
Cel: zwiększenie atrakcyjności
W dalszym ciągu organizowane będą spotkania kolejki. Tym razem jednak to kluby będą rywalizować o przyznanie im tego statusu, co powinno skutkować większą atrakcyjnością rozgrywek oraz łączeniem formatu profesjonalnych zmagań sportowych z piknikiem o charakterze rekreacyjnym.
– Chcemy, aby spotkania kolejki poza byciem prawdziwym sportowym świętem, stanowiły również platformę dla klubów do budowania oferty eventowo-rekreacyjnej oraz płaszczyznę łączenia lokalnego biznesu – dodaje Danuta Dmowska-Andrzejuk, prezes zarządu SuperLIGA S.A.
Mecze kolejki transmitowane będą na żywo w Polsat Sport w każdą niedzielę trwania rozgrywek o godz. 12.30. Podsumowaniem danej kolejki będzie wtorkowy magazyn LOTTO SuperLIGA w Polsat Sport, wypełniony rozmowami, podsumowaniami oraz najciekawszymi materiałami video ze wszystkich kortów.
W planach jest również wybór MVP, czyli najlepszego zawodnika wszystkich kolejek sezonu zasadniczego oraz FINAL FOUR LOTTO SuperLIGA.
Bardziej szczegółowe informacje o bieżącej oraz poprzedniej edycji LOTTO SuperLIGA znajdują się na oficjalnej stronie projektu: www.sliga.org.