Rozmowa z zastępcą dyrektora ds. marketingu Grupy LOTOS, Angelicą Pegani.
Rok 2021 to stulecie ukonstytuowania się Polskiego Związku Tenisowego. Grupa LOTOS jest nie tylko Sponsorem Strategicznym PZT, ale również Mecenasem 100-lecia PZT. Czy to pierwsza tego typu współpraca Grupy LOTOS ze związkiem sportowym?
– Mieliśmy zaszczyt celebrować razem z całym Zarządem PZT oraz zaproszonymi gośćmi stulecie związku podczas wrześniowej gali. Dla polskiego tenisa to bardzo ważna rocznica, a tym samym wyjątkowy rok. Podkreśla nie tylko rangę związku sportowego, ale także buduje jego transparentność. Daje możliwość podsumowania i celebrowania wszystkich sukcesów na przestrzeni 100 lat działalności. Dla Grupy LOTOS nie jest to pierwsza współpraca tego typu. LOTOS współpracuje z różnymi związkami sportowymi, wspierając tym samym rozwój polskiego sportu. Są to m.in. Polski Związek Piłki Nożnej, Polski Związek Narciarski, Polski Związek Koszykówki czy chociażby Akademicki Związek Sportowy. Dzięki tego typu współpracy mamy możliwość dotrzeć z przekazem do bardzo szerokiego grona odbiorców i kibiców, ale także realnie wpływać na rozwój i poprawę jakości organizowanych wydarzeń oraz promocji danej dyscypliny sportowej.
Grupa LOTOS jest sponsorem polskiego tenisa już trzeci rok. PZT we współpracy z Wami efektywnie rozwija trzy programy, będące głównym przedmiotem umowy – LOTOS PZT Polish Tour, LOTOS PZT Team oraz Rakiety LOTOSU. Jak poszczególne programy wpisały się w strategię sponsoringu i marketingu spółki?
– Z chęcią wspieramy takie programy, które pomagają młodym sportowcom stawiać pierwsze kroki w zawodowym świecie sportu. Staramy się motywować zarówno tych początkujących sportowców, jak i tych, którzy rozgrywają największe światowe turnieje – chociażby Huberta Hurkacza. Dla nas jako sponsora rozwój takich programów jak LOTOS PZT Team czy Rakiety LOTOSU – Narodowy Program Upowszechniania Tenisa to duża satysfakcja, ponieważ widzimy, jak wspierani przez nas młodzi sportowcy rozwijają swoją karierę. Dzięki takim programom mają możliwość realizować swoje plany sportowe, brać udział w wielu turniejach i obozach organizowanych nie tylko w Polsce, ale także poza granicami naszego kraju. Otrzymują opiekę trenerską czy wsparcie w formie nowego sprzętu do treningów. LOTOS PZT Team to drużyna najbardziej perspektywicznych młodych tenisistów, którymi już możemy się pochwalić na arenie międzynarodowej. Takie nazwiska, jak chociażby Weronika Falkowska, Martyna Kubka, Magdalena Fręch, Jan Zieliński, Kacper Żuk czy Kamil Majchrzak, to sportowcy, którzy pierwsze sukcesy poza granicami Polski mają już za sobą, a my z niecierpliwością czekamy na kolejne.
A jakie Wam korzyści daje stała i konsekwentna współpraca z PZT?
– Dzięki niej możemy uczestniczyć w rozwoju polskiego tenisa. Wspierać młode talenty i obserwować, jak na przestrzeni lat zrealizowanych treningów i rozegranych zawodów stają się profesjonalnymi zawodnikami, reprezentując nasz kraj na arenie międzynarodowej.
Grupa LOTOS posiada szerokie portfolio sponsoringowe, czym na jego tle wyróżnia się współpraca z PZT?
– Każdy związek sportowy, z którym współpracuje Grupa LOTOS, ma odmienny system działania i promocji swojej dyscypliny. Jednak każdy z nich bardzo mocno angażuje się, aby jego dyscyplina stawała się z roku na rok coraz bardziej popularna w Polsce, a zawodnicy oraz drużyny odnosiły coraz większe sportowe sukcesy. Polski Związek Tenisowy to znakomity przykład Partnera, który dużą wagę przykłada do organizowanych wydarzeń, w tym liczby turniejów i zawodów organizowanych w ciągu roku. Zawodnikom daje to możliwość sprawdzenia się z różnymi przeciwnikami. Dzięki temu mamy w Polsce coraz lepszych tenisistów, którzy w młodym wieku startują w prestiżowych, międzynarodowych zawodach i odnoszą w nich sukcesy. Wiemy, że jest to zasługa całego zarządu Polskiego Związku Tenisowego. To właśnie z ich inicjatywy świadomość polskiego tenisa wciąż rośnie. PZT z wielką starannością dba o zawodników, którym daje możliwość rozwoju, zapewniając nie tylko opiekę trenerską, finansową oraz wyposażenia zawodnika. Jest to duży komfort dla młodego sportowca, ponieważ może skupić się na polepszaniu wyników sportowych.
W turnieju LOTOS PZT Halowy Puchar Polski „Gramy dalej” w Bytomiu i Sobocie jest bardzo mocna obsada. Na Śląsku dominowały zawodniczki LOTOS PZT Team. Grupa LOTOS wsparła finansowo to wydarzenie, a pula nagród wynosi aż 116 tys. zł, co przełożyło się także na udział bardzo dobrych graczy. To kolejny element współpracy Grupy LOTOS z PZT.
– LOTOS PZT Halowy Puchar Polski to kolejny, obok LOTOS Open Polska J1 i LOTOS PZT Polish Tour turniej, w którym możemy zobaczyć najlepszych polskich, młodych tenisistów. W kobiecym turnieju w ramach LOTOS PZT Halowego Pucharu Polski w Bytomiu mogliśmy oglądać świetny mecz finałowy w wykonaniu Weroniki Falkowskiej i Martyny Kubki – obydwie zawodniczki reprezentowały LOTOS PZT Team. Zwycięstwo Weroniki pokazało, że tego typu zawody są rozgrywane na bardzo dobrym poziomie, a od 2019 roku towarzyszy im nieodłącznie Grupa LOTOS.
Grupa LOTOS wspiera tenis przez bezpośredni sponsoring zawodowców (np. wspomniany Hubert Hurkacz) oraz cykliczne wydarzenia sportowe, jak chociażby LOTOS PZT Polish Tour. Równie mocno angażuje się w realizację projektów ukierunkowanych na rozwój dzieci i młodzieży.
– Jesteśmy dumni, że mamy możliwość współpracować i wspierać 9. rakietę świata – Huberta Hurkacza. Taka współpraca daje nam wiele korzyści. Hubert ma ogromny potencjał marketingowy, a jego ekwiwalent reklamowy (AVE) w kilka dni osiągnął bardzo duży wynik. Hubert Hurkacz odniósł ostatnio największy sukces w swojej dotychczasowej karierze – pokonał tenisową legendę Rogera Federeram, a także pokonał wicelidera światowego rankingu, Rosjanina Daniła Miedwiediewa. Dzięki osiągniętym w tym roku sukcesom, 9. miejscu w rankingu ATP, zapewnieniu sobie udziału w turnieju Masters w Turynie – zainteresowanie mediów Hubertem jest ogromne, a na tym marka LOTOS, jako Partner Główny, tylko zyskuje. Zyskuje także Polski Związek Tenisowy, bo to właśnie „Młode rakiety LOTOSU” chcą grać jak Hubert Hurkacz. To Hubert występuje z logo LOTOS podczas rozgrywanych meczów, uczestniczy w spotkaniach marketingowych dedykowanych Grupie LOTOS, a przede wszystkim jest ambasadorem Narodowego Programu Upowszechniania Tenisa – Rakiety LOTOSU. Jest sportowym wzorem dla młodego pokolenia, a spotkania z nim cieszą się dużym zainteresowaniem. Wspieranie programów, które mają realny wpływ na rozwój dzieci to jedno z założeń sponsoringowych i CSR Grupy LOTOS. Takie programy pozwalają dzieciom i młodzieży osiągać zamierzone wyniki oraz stwarzają im przestrzeń do realizacji sportowych marzeń.