Sportowe emocje spod znaku Porsche i tenisa mogą stać się udziałem każdego z Was! Już niedługo bowiem, 22 października, w Centrum Tenisowym ANGIE w Puszczykowie, przy ul. Sobieskiego 50, odbędzie się turniej tenisowy. Do tej inicjatywy Porsche Centrum są zaproszeni amatorzy w wieku 18 – 60 lat, grający w tenisa i chcący zagrać w magicznym miejscu.
A takie emocje może na pewno zapewnić jedenaście kortów Centrum Tenisowego ANGIE, wybudowanego w 2006 roku przez Janusza Rzeźnika dla swojej wnuczki, Angelique Kerber – trzykrotnej zwyciężczyni turniejów Wielkiego Szlema oraz liderki światowego rankingu WTA. Warto się zapisać i wystartować w turnieju, bo nagrodami są nie tylko akcesoria tenisowe i rakiety, ale także udział w przyszłorocznej edycji Porsche Experience – Porsche on Track. Z kolei ta formuła – jak w zapowiadanym turnieju – nie jest dedykowana najwybitniejszym sportowym mistrzom kierownicy, ale kierowcom, którzy chcą poznać możliwości samochodów Porsche na torze. I tak jak zaprzyjaźnili się z rakietą – może nawiążą dłuższą przyjaźń z jedną z najbardziej elitarnych marek samochodowych? Zatem – zapraszamy!
A dlaczego Porsche?
Ze sportem jest jak z motoryzacją: kierunek wyznaczany jest przez mocne uderzenie, niecodzienną koncepcję wiodącą do zwycięstwa, skuteczną taktykę, a także – o co w połączeniu z tymi cechami nieraz najtrudniej – przez elegancję budzącą zachwyt widzów. I jeszcze jedno – przez prestiż towarzyszący najlepszym. Dlatego Porsche kojarzony jest nie tylko z samochodami przykuwającymi wzrok kierowców, ale również z elitarnym sportem, jakim jest tenis.
Nie od dziś najlepsze zawodniczki jeżdżą samochodami spod znaku czarnego konia ze Stuttgartu – czego przykładem jest Iga Świątek, zwyciężczyni WTA 500 i US Open, właścicielka efektownych Porsche Taycan GTS Sport Turismo i Porsche Panamera 4s e-hybrid. Marka prowadzi bowiem od 2002 roku Porsche Tennis Grand Prix, kobiecy turniej kategorii WTA 500, a sponsoruje go jeszcze od 1978 roku, towarzysząc „pierwszym rakietom” początkowo w Filderstadt, a od 2005 roku – na swoim koronnym terenie – w Stuttgarcie. Partnerstwo Porsche i tenisa doceniają kibice tenisowi, którzy co roku uznają sportowe zmagania w Porsche Arena w Stuttgarcie jako ulubioną imprezę. Przy okazji: to nie jedyny związek marki z Women’s Tennis Association, największą organizacją światowego tenisa: Porsche było także partnerem tytularnym „Porsche Race to the WTA Finals”, wyłącznym partnerem motoryzacyjnym WTA Finals w Guadalajarze (Meksyk), jak również sponsorem turniejów WTA w Lyonie, Berlinie i Bad Homburg w 2021 roku.
Ambasadorki marki
Mająca polskie korzenie Angelique Kerber (stanęła na najwyższym stopniu podium Porsche Arena w 2015 i 2016 roku), a także Maria Szarapowa (zwycięstwa w 2012, 2013 i 2014 r.) i Emma Raducanu (wielkoszlemowa mistrzyni – zwyciężczyni US Open 2021, której gratulowała nawet królowa brytyjska!) są ambasadorkami marki i dobrymi przykładami dla zawodniczek Porsche Talent Team i Porsche Junior Team.
– Te zawodniczki są silnymi osobowościami i wzorem do naśladowania dla młodych ludzi – i to nie tylko w świecie sportu – podkreśla Oliver Blume, dyrektor generalny Porsche. – One ucieleśniają wartości Porsche na wiele sposobów, co czyni je idealnymi ambasadorami marki.
Skoro jesteśmy przy turniejach, trzeba pamiętać, że na wsparcie Porsche – partnera premium Niemieckiego Związku Tenisowego DTB, mogą też liczyć sportowcy startujący w Billie Jean King Cup (dawniej Fed Cup), zwłaszcza Porsche Team Germany. Z takim patronem można sięgać po sportowe szczyty, tak jak cudowne dziecko tenisa, Tracy Austin, która rozpoczęła w 1978 roku serię zwycięstw wygrywając cztery pierwsze turnieje – czyli aż do 1981 roku, czy Martina Navratilova, zwyciężczyni aż sześciu turniejów.
Polka królową Porsche Arena
– Atmosfera na arenie była fantastyczna; teraz dobrze rozumiem, dlaczego tak wielu graczy twierdzi, że Porsche Tennis Grand Prix jest jednym z najlepszych turniejów – przyznała Iga Świątek, której niedawny debiut na Porsche Arena, w 45. edycji turnieju, przyniósł zwycięstwo nad ubiegłoroczną wicemistrzynią Aryną Sabelenko, nagrodę 611210 euro i wspomnianego Porsche Taycan GTS Sport Turismo. Nawiasem mówiąc, Stuttgart okazał się być szczęśliwym miejscem dla Igi – przedłużeniem serii absolutnych zwycięstw po Doha w Katarze, Indian Wells i Miami, co zresztą podkreśliła, dziękując publiczności Stuttgartu za wsparcie. A brawa Idze biła licząca 4,4 tys. kibiców widownia.
Dodajmy, że obok Igi Świątek w Porsche Arena triumfowały też finalistki debla, Desirae Krawczyk (USA) – córka Polaka i Filipinki – oraz Demi Schuurs (Holandia) wygrały 6:3, 6:4 z Coco Gauff (USA) i Shuai Zhang (Chiny).
Porsche pomaga
Porsche jednak to nie tylko sportowe emocje na najwyższym poziomie. To także odpowiedzialność społeczna i wielkie serce, bo promując Porsche Tennis Grand Prix marka aktywnie prowadzi kampanię „Aces for Charity”, zbierając i przekazując pieniądze dla fundacji „Stiftung Agapedia” i regionalnego stowarzyszenia sportowego „Landessportverband Baden-Württemberg”. Służą one pomocy dla uchodźców z Ukrainy – opiece nad uciekającymi przed wojną dziećmi i ich krewnymi, a także pomocy ukraińskim sportowcom, szczególnie dla dzieci i młodzieży, ich trenerów i rodzin, którym udało się wyjechać z walczącego kraju. A nazwę kampanii „Aces for Charity”, służącej dzieciom i młodzieży, warto traktować dosłownie: Porsche Tennis Grand Prix wspiera projekty społeczne w jej ramach od 2006 roku i w tym roku przeznaczył na ten cel 30 000 euro.