Women’s Tennis Assoctiation (WTA) zdecydowało o zmianie logo – zieleń zastąpiła dotychczasowy fioletowy kolor. Jest także nowe hasło – „Rally the world” – „Rajd po świecie”.


W akcję włączyły się tenisistki ze światowej czołówki, w tym m. in. Iga Świątek, Aryna Sabalenka, Coco Gauff, czy Jasmine Paolini. Nową ideę wspiera również Magdalena Fręch, która oficjalne wideo promujące projekt umieściła w swoich mediach społecznościowych pisząc: „Walczę, żeby inspirować nowe zawodniczki i dzieci”.
No limits, just opportunities 😤 #WTARallyTheWorld pic.twitter.com/1geU17ebHK
— wta (@WTA) February 27, 2025
Akcja ma na celu jeszcze większe spopularyzowanie kobiecego tenisa na świecie, a w tle znajdują się duże pieniądze. Władze WTA zamierzają przyciągnąć jak największą liczbę znaczących inwestorów jak również kibiców. Na niektórych turniejach organizowanych przez WTA frekwencja – mówiąc delikatnie – nie jest najlepsza w przeciwieństwie do wydarzeń sygnowanych przez ATP. Choć jak zaznaczają przedstawiciele WTA od dwóch lat zainteresowanie kibiców i sponsorów turniejami wzrosło o kilkanaście procent.
czytaj też: Rewolucja tenisowa trwa, czyli czy ATP wchłonie WTA?
Krytycznie o nowym logo na Platformie X wypowiedziała się francuska tenisistka Kristina Mladenovic „Zastanawiam się, jak można było coś takiego wymyślić. Kto to zatwierdził? Zielony i biały? Żadnych detali związanych z tenisem? Co to ma być? Poprzednie logo było o wiele lepsze”.

Oficjalnie nowe logo i film promujący akcję zostaną zaprezentowane przed turniejem w Indian Wells. W konferencji ma wziąć udział Aryna Sabalenka, liderka rankingu WTA.
(Ł)

