Dobra Drużyna PZU pomostem między sportemmasowym i zawodowym

Program Dobra Drużyna PZU działa od ponad dwóch lat, a w jej szeregach są już 132 tysiące młodych zawodników. Projekt cieszy się ogromnym zainteresowaniem i z każdą edycją nabiera rozmachu. Pomysłodawcy chcą go rozwijać, a w ostatnich miesiącach nastąpiła ewolucja, która ma jeszcze bardziej uaktywnić młodych ludzi.

PZU dofinansowuje prowadzenie zajęć sportowych w ponad 100 dyscyplinach, zarówno tych popularnych, jak i mniej znanych. Podstawą wsparcia klubów, stowarzyszeń, związków, fundacji, ludowych zespołów sportowych jest system grantów. W 2023 roku w gronie beneficjentów programu prewencyjnego znalazło się 450 podmiotów, które otrzymały dofinansowania rzędu 5, 10 lub 15 tys. zł. Te kwoty można było przeznaczyć m.in. na zakup sprzętu sportowego, pokrycie kosztów wynajmu obiektów czy transport na zawody sportowe.

– Przekazywane granty to element zasadniczy funkcjonowania Dobrej Drużyny PZU, ale staramy się, żeby projekt ewoluował i znajdowały się w nim nowe punkty – mówi Łukasz Turkowski, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sponsoringu i prewencji w PZU. – Patrząc z perspektywy, chciałbym zwrócić uwagę na trzy filary, na których opiera się nasz projekt.

Bardzo istotnym są osoby, które zostały zaangażowane do programu, mające go promować i swoją postawą przyciągać młodych ludzi. Iga Świątek, kapitan Dobrej Drużyny, jest najlepszą tenisistką świata i jednym z najbardziej rozpoznawalnych polskich sportowców. Wśród ambasadorów akcji są też m.in.: Leandro Messias dos Santos (piłkarz Stali Mielec), Maryna Gąsienica-Daniel (narciarka alpejska) i Paweł Karpiński (tancerz para dance).

Działanie Dobrej Drużyny PZU opiera się w dużej mierze na dofinansowaniu małych klubów oraz organizacji sportowych z mniejszych ośrodków w całym kraju. To dla nich cenne wsparcie, bez którego trudniej byłoby im się rozwijać.
Około tysiąc podmiotów, które skorzystały w trakcie dwóch lat ze wsparcia PZU, robi wrażenie – podkreśla dyrektor Turkowski i dodaje: – Zaczynamy zwracać uwagę na kolejne aspekty, poprzez które można aktywizować fizycznie Polaków i rozwijamy je: zachęcamy do kibicowania, ale również chcemy być pomostem pomiędzy sportem masowym a zawodowym czy półzawodowym.

Z tych 132 tysięcy uczestników programu nie każdy będzie profesjonalnie uprawiał sport, ale każdy może być kibicem.

– PZU jest sponsorem wydarzeń lokalnych, regionalnych, ale też dużych – o charakterze ogólnopolskim, a nawet międzynarodowym. Z tych największych, wystarczy wymienić chociażby Tour de Pologne, Bieg Piastów, tenisową SuperLIGĘ Warsaw Jumping, Olimpiady Specjalne czy akcję „Mata w każdej szkole”. Zachęcanie do kibicowania podczas takich imprez to jeden z ważnych kroków w sportowej edukacji. Kolejny element to stworzenie takich warunków młodym ludziom, by jak najwięcej z nich kontynuowało sportowe kariery i zostało profesjonalnymi sportowcami. Wychowanie w małym klubie, a następnie przejście do regionalnego, wojewódzkiego, to naturalne etapy rozwoju – tłumaczy Łukasz Turkowski.
Od 2021 roku PZU współpracuje z Akademickim Związkiem Sportowym. To wspólne działanie jest ważnym ogniwem pomiędzy treningami w klubach i drużynach młodzieżowych, a sportem seniorskim.

– To logiczna ścieżka kontynuowania kariery. Kończąc szkołę średnią i idąc na studia, młody człowiek może angażować się w sport na kolejnym etapie życia – podkreśla dyrektor Turkowski.
W tym roku cenną inicjatywą ze strony PZU było umożliwienie kilkuset osobom (prezesom klubów, menedżerom, sportowcom itd.) reprezentującym podmioty należące do Dobrej Drużyny PZU, wzięcia udziału w szóstej edycji kongresu „Sport Biznes Polska”, który odbył się pod koniec listopada w Warszawie.

– Jest to jedna z największych tego typu konferencji w Polsce. Kilkaset osób mogło bezpłatnie on-line włączyć się w wydarzenie i wysłuchać ciekawych prelekcji i wystąpień uczestników, a także dowiedzieć się więcej m.in. o naszym programie Dobra Drużyna PZU – kończy Łukasz Turkowski.

Udostępnij:

Facebook
Twitter

Podobne wiadomości